حميد فرخون زاد در اواخر دهه 1930 از طريق «عروس آتش» به سينماي ايران معرفي شد. علاوه بر جذابيت و بديع بودن فيلم ، شخصيت فرهان و بازي فرخ نژاد بود كه خاصو سينا را زنده نگه داشت. اين فيلم تازه وارد در فيلمهايي كه از نظر معيارهاي مرسوم به نظر خوب نمي رسيد بسيار …
و دوباره حميد فرخنژاد/ «ميجر» چطور فيلمي است؟ https://d77.ir/و-دوباره-حميد-فرخنژاد-ميجر-چطور-في/ دنياي 77 Sun, 06 Jun 2021 22:54:05 0000 عمومي https://d77.ir/و-دوباره-حميد-فرخنژاد-ميجر-چطور-في/ حميد فرخون زاد در اواخر دهه 1930 از طريق «عروس آتش» به سينماي ايران معرفي شد. علاوه بر جذابيت و بديع بودن فيلم ، شخصيت فرهان و بازي فرخ نژاد بود كه خاصو سينا را زنده نگه داشت. اين فيلم تازه وارد در فيلمهايي كه از نظر معيارهاي مرسوم به نظر خوب نمي رسيد بسيار …
حميد فرخون زاد در اواخر دهه 1930 از طريق «عروس آتش» به سينماي ايران معرفي شد. علاوه بر جذابيت و بديع بودن فيلم ، شخصيت فرهان و بازي فرخ نژاد بود كه خاصو سينا را زنده نگه داشت. اين فيلم تازه وارد در فيلمهايي كه از نظر معيارهاي مرسوم به نظر خوب نمي رسيد بسيار مورد توجه قرار گرفت و فرخوناداد بعداً در دهه 1960 به يكي از محبوب ترين بازيگران سينماي ايران تبديل شد. دهه اي كه يكي از معيارهاي ستاره شدن زيبايي و درخشش چشم بود.
فرخونزاد سال ها لهجه خود را حفظ كرده و بارها مورد انتقاد قرار گرفته است ، اما نقش هاي متنوع و به يادماندني او در بهترين فيلم هاي دهه هشتاد ، كارنامه اي بي نظير و درخشان را براي او رقم زده است. او نمي توانست از نقش هاي كمتر شناخته شده در “چهارشنبه سوري” يا “به رنگ بنفش” و فيلم رها شده “طبل بزرگ زير پاي چپ” چشم پوشي كند. او حتي در كمدي انيميشن “خوب ، بد ، زن سبك و جلف 1” درجه يك بود و حضورش تحت الشعاع زوج محبوب و شوخ طبع فيلم (پاژمان جمشيدي و سام درخشاني) قرار نگرفت.
در دهه نود ، ستاره اقبال فرخونزاد رو به افول نهاد و او با انتخاب اشتباه و طرح ريزي ، اما همكاري در پروژه هاي بي كيفيت ، در حاشيه قرار گرفت. نسل بازيگران تغيير كرد و نقش هاي كمتري براي او پيدا شد.
نمايش فيلم “سرگرد” در سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر يادآور شد كه فرخناداد هنوز بازيگر خوبي است كه مي تواند يك باره فيلم بسازد. احسان عبدي پور داستان نويسي ماهر است ، او فرهنگ جنوب را با گنجاندن و خروجي هاي آن مي شناسد و مي داند چگونه تجربيات شخصي خود را با داستاني كه مخاطبان گسترده اي پيدا مي كند ارتباط دهد. اما اگر فرخونزاده ها نبودند ، “سرگرد” چندان جالب و ديدني نبود.
اين فيلم افتتاحيه فوق العاده اي دارد ، فرخ نژاد با كت و شلوار و يك پيراهن گل ايستاده در كنار جاده تصويري تلخ و تراژيك را به ما نشان مي دهد اما اوضاع تلخي ، فقر و بي عدالتي را در قالب كمدي تا آخرين خلسه توصيف مي كند باقي. «ميجر» اگر در يك فصل خوب و با تبليغاتي هوشمندانه و صادقانه اكران شود ، مي تواند با تماشاي جوك هاي جنسي سطح پايين و درام هاي تكراري ، شنوندگان خسته را به وجد بياورد. فيلم احسان عبدي پور امضاي خاص خود را دارد. نقاط ضعف و قوت آن شامل عكاساني است كه سعي مي كنند راهي به قلب فيلم هاي كليشه اي ، اجاره اي و تنبل باز كنند و اين تلاش قابل ستايش است.
5757