شوراي شوراي اسلامي كه يك مهلت دو ماهه براي اجرا تصويب كرده است و بر اساس آن بايد 12 بهمن يا 18 بهمن شروع مي شد. اعلاميه آغاز غني سازي 20 درصدي توسط سخنگوي دولت قابل توجه است. فردو ممكن است 20 درصد پيش زمينه غني سازي داشته باشد. از طرف ديگر ، پارلمان از …
غنيسازي 20 درصد زودتر از موعد؟ https://d77.ir/غنيسازي-20-درصد-زودتر-از-موعد؟/ دنياي 77 Tue, 05 Jan 2021 11:51:07 0000 عمومي https://d77.ir/غنيسازي-20-درصد-زودتر-از-موعد؟/ شوراي شوراي اسلامي كه يك مهلت دو ماهه براي اجرا تصويب كرده است و بر اساس آن بايد 12 بهمن يا 18 بهمن شروع مي شد. اعلاميه آغاز غني سازي 20 درصدي توسط سخنگوي دولت قابل توجه است. فردو ممكن است 20 درصد پيش زمينه غني سازي داشته باشد. از طرف ديگر ، پارلمان از …
شوراي شوراي اسلامي كه يك مهلت دو ماهه براي اجرا تصويب كرده است و بر اساس آن بايد 12 بهمن يا 18 بهمن شروع مي شد. اعلاميه آغاز غني سازي 20 درصدي توسط سخنگوي دولت قابل توجه است. فردو ممكن است 20 درصد پيش زمينه غني سازي داشته باشد. از طرف ديگر ، پارلمان از دولت خواست تا دو ماه صبر كند تا تصميم بگيرد كه اتحاديه اروپا 11 مسئوليت خود را انجام مي دهد يا خير. البته دولت بايد چنين اقدامي را زودتر انجام مي داد.
رونق 20 درصدي به معناي خروج ايران از برجام نيست. اين به كميسيون مشترك برجام و تفسير آن بستگي دارد. وظيفه اصلي كميسيون رسيدگي به وضعيت برجام است. در اين صورت ، كميسيون بايد بررسي كند كه آيا تخلف آشكاري وجود دارد يا خير. طبق برجام ، ايران مجاز به غني سازي تا 3.67٪ بود كه در ژوئيه 2009 محدوديتهاي غني سازي را به 5٪ رساند. تقويت 20٪ غني سازي و فعال سازي Fordo دو موضوعي است كه با برجام مغايرت دارد. زيرا قرار بود كه پلاسماي فردو يك مركز تحقيقات فيزيكي باشد. اما در نوامبر 2009 ، ايران در اعتراض به عدم پايبندي طرف مقابل به غني سازي در فردو از سر گرفت. اين موارد به آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش شده است و بدون ترديد ايران با ادامه همكاري قوانين بين المللي را نقض مي كند.
ممكن است اين س beال مطرح شود كه چگونه ايالات متحده با حركت ايران جلو مي رود ، اما مهمترين مسئله اين است كه چين و روسيه با اين اقدام ايران به آمريكا خواهند رفت. اگرچه بعيد است اين اقدام ايران منجر به بازنگري در رفتار طرف مقابل شود؛ تجربيات سالهاي 2005 و 2006 اين مشكل را توجيه مي كند. شوراي شوراي اسلامي مي تواند رفع تحريم ها را از مخالفان بررسي كند. تا زماني كه ايران بر سر ميزان تحريم ها تحت فشار باشد ، هيچ تغييري در رفتار آنها مشاهده نمي كنيم. اگر پارلمان واقعاً مي خواهد در رفتار طرف مقابل تجديدنظر كند ، بايد گام هايي بردارد كه باعث افزايش توليد ملي در ايران و رفع موانع آن شود. با اين كار تحريم ها براي طرف مقابل فاقد اعتبار است. در حال حاضر دستان ايران براي نبردهاي رو در رو بازتر خواهد بود. چنين رفتارهاي افراطي به دوستان ايران منجر مي شود كه ممكن است عامل ناملايمات فعلي ما باشند.
311311