لذت سواري با وسيله نقليه دو منظوره كه هم براي غذا و هم براي سفرهاي زميني براي گشت و گذار در دريا مناسب است ، مطمئناً يك تجربه هيجان انگيز خواهد بود. به گزارش دنياي 77 ، خرسان همچنين نوشت: محمود مجلومي مخترع وسيله نقليه دوزيستي دو منظوره است. وقتي ايده به ذهنش خطور كرد …
۵۰۰ ميليون هزينه كردم و حمايت نشدم! https://d77.ir/۵۰۰-ميليون-هزينه-كردم-و-حمايت-نشدم/ دنياي 77 Fri, 08 Jan 2021 11:59:35 0000 عمومي https://d77.ir/۵۰۰-ميليون-هزينه-كردم-و-حمايت-نشدم/ لذت سواري با وسيله نقليه دو منظوره كه هم براي غذا و هم براي سفرهاي زميني براي گشت و گذار در دريا مناسب است ، مطمئناً يك تجربه هيجان انگيز خواهد بود. به گزارش دنياي 77 ، خرسان همچنين نوشت: محمود مجلومي مخترع وسيله نقليه دوزيستي دو منظوره است. وقتي ايده به ذهنش خطور كرد …
لذت سواري با وسيله نقليه دو منظوره كه هم براي غذا و هم براي سفرهاي زميني براي گشت و گذار در دريا مناسب است ، مطمئناً يك تجربه هيجان انگيز خواهد بود.
به گزارش دنياي 77 ، خرسان همچنين نوشت: محمود مجلومي مخترع وسيله نقليه دوزيستي دو منظوره است. وقتي ايده به ذهنش خطور كرد ، مراحل ساخت و كاربردهاي ماشينش با او صحبت كرديم.
من اين ماشين را در پاركينگ خانه ام ساخته ام
مخترع و فناور متولد بندرانجلي شروع به صحبت در مورد مفهوم و طراحي پروژه و هفت ماه كار تخصصي روي آن كرد و گفت: “ايده ساخت دوزيستان دو منظوره در سال 1997 به ذهنم رسيد. در ايران وجود نداشت و من به شهرم سفر كردم. من همچنين نگران تبليغات و كمك به اين صنعت بودم ، بنابراين تصميم گرفتم اين ماشين را بسازم. من به خودم ايمان داشتم كه مي توانم اين كار را انجام دهم ، بنابراين براي حمايت از ايده هاي خود به سازمان هاي مختلفي رفتم اما مورد حمايت قرار نگرفتم. من شروع به كار كردم و در اواخر دهه 98 كمي به پايان رسيدم. “من فقط يك فروشگاه لوازم فروشي دارم و اين ايده را در پاركينگ منزل خود اعمال كردم.”
ماشين دو منظوره من 2 موتوره
“من پايم را در كفش خودروساز قرار دادم.” مجلومي با اين مقدمه كوتاه ادامه مي دهد: “ديگر هيچ وسيله نقليه دو منظوره در ايران وجود ندارد و چندين كشور ديگر كه داراي اين نوع خودرو هستند ، در واقع كارخانه هاي توليد اتومبيل خود را دارند ، زيرا افزودن گزينه هاي پرشور به اتومبيل دشوار است.” اين فناوري توسط سازندگان اتومبيل آنها براي همكاري با سازندگان كشتي و ساخت وسايل نقليه دوزيستي استفاده مي شود. من اولين شخصي هستم كه در ايران چنين خودرويي را توليد مي كنم. اين خودرو داراي دو موتور است ، يكي براي دريا و ديگري براي زمين. وزن اين خودرو 2 تن و ظرفيت سرنشين آن 8 تا 10 نفر است. طول آن 5 متر ، عرض 2 متر و 20 سانتي متر و ارتفاع 3 متر و 20 سانتي متر است. “
آلودگي اين خودرو براي دريا صفر است
هر مبتكر در حوزه نگراني و نوآوري وارد مي شود كه مربوط به اهدافي است كه براي خودش توضيح داده است. مجلومي در مورد الهامات و اهداف خود گفت: “انگيزه من براي ساخت ماشين هاي دو منظوره نشان دادن توانايي هاي خود ، كمك به اقتصاد كشورم بود و من خوش بين ترم كه نوآوري من همچنان بهانه اي براي صنعتگران ما براي ديدن و كار باشد.” علاوه بر اينها ، جذب گردشگر و غني سازي اين صنعت يكي از دغدغه هاي ذهني من بود كه خوشبختانه آن را اجرا كردم و البته در ساخت آن مشكلات زيادي وجود داشت. در طول راه ، من قصد دارم يك شركت تأسيس كنم و اين وسيله نقليه دو منظوره را توسعه و هيدروليز كنم. بيشتر بدانيد كه قايق هاي موتوري و قايق هاي دو زمانه كه در دريا هستند ، انتشار در آب دارند و آلودگي زيادي را به دريا وارد مي كنند. وي افزود: در همين درياي خزر بيش از يك ميليون قايق دو زمانه داريم كه به داخل آب تخليه شده اند ، اما اتومبيلي كه من ساختم خروجي زيادي دارد و باعث آلودگي دريا نمي شود و روغن اقيانوس را نمي ريزد.
پاسخ مقامات به كشف من فقط خنده بود
متأسفانه برخي افراد خودروي دوزيستان را به نام خود ثبت كردند اما آن را نساختند. » وي ادامه داد: مقامات مي گويند ما يك طرح كامل مي خواهيم تا آزمايش شما را آزمايش كند ، اما من نبايد به آنها برنامه و فرمول كاملي براي ماشينشان بدهم زيرا اين يك مسئله انحصاري است و آنها بعدا مي توانند بروند و آن را از آن خود كنند. واقعيت اين است برخي از افسران ما احمق و بي خواب بودند و روزي كه براي رونمايي از ماشين آمدند از واكنش خود خنديدند. حتي اكنون اگر آنها در ساخت آن از من حمايت نمي كنند حداقل بايد از توليد آن حمايت كنند. من براي ساخت اين ماشين 500 ميليون روپيه هزينه كردم. “البته ، به دنبال آنچه من انجام داده ام ، در آينده نزديك ، پروانه بهره برداري آن براي استفاده به عنوان نمونه صادر مي شود.”
مردم اطراف من مي گفتند شما توانايي تهيه اين پروژه بزرگ را نداريد
از او در مورد واكنش مردم شهر و اطرافيان نسبت به ساخت اين ماشين س askedال كردم كه وي گفت: “در ابتدا وقتي كار را شروع كرديم همه نااميد شدند و گفتند كه شما نمي توانيد چنين پروژه بزرگي را حمل كنيد! اما وقتي آن ساخته شد دوستان تكنسين ها از اقصي نقاط كشور با ديدن اينكه اين كشف افتخاري براي شهر و كشورمان است خوشحال و متعجب شدند.خوشبختانه من تاكنون توسط ملوانان محلي اذيت نشده ام و چرا آن را درست كرديد و نان ما را درست كرديد؟! از نظر اندازه به توليد مي رسد اما بعيد است برخي از مردم به آن سنگ پرتاب كنند. “هر از گاهي خانواده را براي تفريح در اين خانواده مي برم.”
غرق شدن اين ماشين امكان پذير نيست
مهمترين نكته در ساخت اتومبيل نجات جان مسافران و مسافران آن است كه در اين باره مجلومي مي گويد: در مواقع خطر منع نكنيد و خدا را منع نكنيد ، اگر اتفاقي براي دريا بيفتد ، مثلاً تصادف شود موتور از كار بيفتد يا به ديواره سنگ برخورد كند غرق نشو ترجيح مي دهم بگويم شش مخزني كه در ماشين نصب كرده ام مانند جليقه نجات است و مسافران كاملاً ايمن خواهند بود. اين اشتياق اين شش تانك را افزايش مي دهد و در مواقع خطر فرو نمي رود. اين ماشين ضد آب است و سقف و ديواره هاي آن توسط آب نفوذ نمي كند. در واقع ، اين ماشين در اطراف ضد آب است. ماشين آنقدر سنگين است كه امواج دريا تاثيري ندارد. اگر بدنه اصلي آن سوراخ شده و آب به آن وارد شود ، سالم مي ماند. “همچنين يك محفظه در بالاي سقف وجود دارد كه هوا وارد كابين مي شود و از طرف ديگر متابوليسم و خارج شدن آن است.”
انتهاي پيام