چهارشنبه ۰۶ تیر ۰۳

فرصت ها و چالشهاي يادگيري آنلاين در سال تحصيلي كرونايي

اطلاعات جامع و تخصصي در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه را در اينجا جستجو نماييد

فرصت ها و چالشهاي يادگيري آنلاين در سال تحصيلي كرونايي

۱۱ بازديد

تعطيلي بي سابقه مدارس كشور به دليل انفجار تاج براي مدت يك سال. يك سال تحصيلي نوسان كه شاهد حضور چندين روزه دانش آموزان در مدرسه بود و يكي از متنوع ترين و البته سخت ترين سال هاي نظام آموزشي كشور و همچنين خانواده ها را رقم زد. به گزارش ايواره ، طي سال گذشته …

منبع: خبرگذاري ايواره
فرصت ها و چالشهاي يادگيري آنلاين در سال تحصيلي كرونايي

فرصت ها و چالشهاي يادگيري آنلاين در سال تحصيلي كرونايي https://evarah.ir/2021/02/فرصت-ها-و-چالشهاي-يادگيري-آنلاين-در-سال/ ايواره Sun, 28 Feb 2021 01:10:31 0000 اجتماعي https://evarah.ir/2021/02/فرصت-ها-و-چالشهاي-يادگيري-آنلاين-در-سال/

تعطيلي بي سابقه مدارس كشور به دليل انفجار تاج براي مدت يك سال. يك سال تحصيلي نوسان كه شاهد حضور چندين روزه دانش آموزان در مدرسه بود و يكي از متنوع ترين و البته سخت ترين سال هاي نظام آموزشي كشور و همچنين خانواده ها را رقم زد. به گزارش ايواره ، طي سال گذشته …

منبع: خبرگذاري ايواره
فرصت ها و چالشهاي يادگيري آنلاين در سال تحصيلي كرونايي

تعطيلي بي سابقه مدارس كشور به دليل انفجار تاج براي مدت يك سال. يك سال تحصيلي نوسان كه شاهد حضور چندين روزه دانش آموزان در مدرسه بود و يكي از متنوع ترين و البته سخت ترين سال هاي نظام آموزشي كشور و همچنين خانواده ها را رقم زد.

به گزارش ايواره ، طي سال گذشته ، علي رغم تأكيد و تلاش مسئولان وزارت آموزش و پرورش براي بازگشايي مدارس ، البته به صورت محدود ، به دليل مزايا و كاركردهاي آموزش حضوري و حضوري در يادگيري و آموزش ، به ويژه در دبستان ، بسياري از خانواده ها آموزش مي بينند. آنها براي حفظ سلامت و ايمني خانواده هاي خود ، غيبت در مدرسه را به جاي حضور منظم در مدرسه ترجيح مي دهند و آموزش دانش آموزان همچنان از طريق فضاي مجازي و غيرحضوري ادامه دارد.

در اين ميان ، يكي از مهمترين و مهمترين اقدامات وزارت آموزش و پرورش براي ادامه تحصيل ، ايجاد يك شبكه شاد بود كه به راحتي نمي توان از آن عبور كرد. ظرفيت گسترده اي كه علي رغم همه كاستي ها ، مطمئناً به سيستم آموزشي كشور در دوران پس از تاج كمك خواهد كرد.

تعطيلي مدارس و آموزش حضوري اولين گام ها در جلوگيري از همه گيري كرونا است

زهرا علي اكبري ، معلم و كارشناس آموزش در مصاحبه اي براي ايواره ، وي در مورد عملكرد وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: يك سال از شيوع بيماري عروق بيماري كرونا قلب و تعطيلي مدارس مي گذرد ، به اين معني كه دانش آموزان در فضاي آموزشي حضور ندارند. در مارس سال گذشته ، تصميماتي براي جلوگيري از همه گيري كرونا و حفظ بهداشت عمومي گرفته شد كه يكي از آنها تعطيلي مدارس بود.

وي افزود: پس از اين تصميم ، سيستم آموزش و پرورش تمهيداتي را براي ادامه تحصيل دانش آموزان در نظر گرفت و از اين نظر آسيب نبيند. در روزهاي اول مارس ، آموزش تلويزيوني ، همراه با آموزش مجازي در پيام هاي خارجي ، توانست تعطيلي مدارس را تا حدي جبران كند ، اما به دليل عدم حداكثر پوشش تلويزيون و فركانس هاي اينترنت ، غرامت كافي نبود و گاهي معلمان فاقد سواد رسانه اي. اين امر نمي تواند مسئوليت برقراري عدالت آموزشي در تمام مناطق كشور را داشته باشد.

اين كارشناس آموزش گفت كه بنابراين آموزش به آموزش بهتر معلمان و روش هاي جايگزين نياز دارد و بسته هاي آموزشي را تهيه و تدوين و يك شبكه آموزشي براي دانش آموزان طراحي و راه اندازي كرد. براي مدت كوتاهي ، برخي از معلمان پروتكل هاي بهداشتي خود را به ويژه در مناطق عشايري و روستايي دنبال كردند تا دانش آموزان بيشتر از اين آسيب نبينند.

كشف شبكه آموزش دانش آموزان “شاد” در فروردين 99

با بهترين فناوري آموزشي مسافتي مبارك

علي اكبري ادامه داد: سرانجام با سياستگذاري سيستم آموزشي پس از ادامه روند آموزشي ، در ماه آوريل ، شبكه آموزش دانش آموزان با مخفف “Shad” كشف شد. شبكه اي كه مي توان پيام رسان داخلي ناميد. زمان و كشف نسخه هاي آينده با ويژگي هاي جديد ، Shad توانست برخي از مشكلات و مشكلات خود را حل كند و به يك برنامه آموزشي تبديل شود ، اما هنوز تا دستيابي به مزاياي فناوري آموزشي فاصله دارد.

وي با تأكيد بر اينكه لازم است شاد به روند تدريجي خود ادامه دهد ، زيرا با توجه به نيازهاي آموزش مدرن ، بستر آموزش مجازي حتي پس از تاج براي سيستم آموزشي كشور ضروري است ، گفت: “اما آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد ارزيابي است “فعاليت ها و اقدامات سيستم آموزشي در سال گذشته ، آيا اين سيستم توانسته است با شرايط جديد جهاني سازگار شود و علاوه بر اين ، وظايف و تعهدات آموزشي خود در قبال جامعه را نيز انجام دهد يا خير؟

آموزش مجازي جايگزين مناسبي براي آموزش حضوري نيست

اين كارشناس آموزش افزود: بدون شك آموزش مجازي نمي تواند جايگزين مناسبي براي آموزش حضوري باشد ، اگرچه مي توان علاوه بر آن از آن استفاده كرد ، اما نمي تواند به طور كامل و جامع توابع آموزشي مدرسه را توضيح دهد. مانند يادگيري ، مهارت. “يادگيري ، نوآوري ، س questionال و غيره را پوشش دهيد. البته ، براي كساني كه به تجهيزات مناسب فناوري دسترسي دارند ، شواهدي وجود دارد كه مي تواند يادگيري آنلاين را به طرق مختلف م moreثرتر در نظر بگيرد.

دانش آموزان با يادگيري آنلاين 25 تا 60 درصد بيشتر پس انداز مي كنند.اين مقدار در محدوده 8 تا 10 درصد است

علي اكبري با اشاره به اينكه برخي تحقيقات نشان مي دهد دانش آموزان به طور متوسط ​​25 تا 60 درصد بيشتر در هنگام يادگيري آنلاين پس انداز مي كنند در حالي كه اين مقدار در كلاس تنها هشت تا 10 درصد است ، گفت: در آموزش الكترونيكي حداكثر 40 نفر به 60٪ زمان كمتر نياز دارند براي يادگيري نسبت به يك كلاس سنتي ، زيرا دانش آموزان مي توانند با سرعت خود بياموزند ، محتوا را انتخاب كنند ، با تدوين مفاهيم ، يادگيري را بچرخانند ، دوباره بخوانند ، فراتر ببرند يا شتاب دهند. با اين حال ، اثربخشي يادگيري آنلاين در گروه هاي سني متفاوت است.

مشكل آموزش آنلاين كودكان

وي اظهار داشت: اتفاق نظر كلي در مورد كودكان به ويژه كودكان خردسال اين است كه يادگيري الكترونيكي نياز به يك محيط ساختاري دارد زيرا كودكان به راحتي حواسشان را پرت مي كنند و تمركز كمتري دارند. براي استفاده كامل از يادگيري آنلاين ، بايد تلاش شود تا اين ساختار و فراتر از تكرار كلاس سخنراني فيزيكي از طريق مهارت هاي ويدئويي با استفاده از طيف وسيعي از ابزارهاي آموزشي و روش هاي تعامل فراهم شود.

نمود آشكاري از عدم دسترسي به آموزش برابر و عدالت آموزشي در دوران كرونا

اين كارشناس آموزش و پرورش با بيان اينكه طي سال گذشته ، در حين بحث در مورد روند آموزش مجازي ، معلمان مدارس دولتي سعي كرده اند با برنامه ها و برنامه هاي ديگر كاستي هاي “خوشحال” را برطرف كنند ، اظهار داشت: در مدارس غير دولتي نيز ارائه بسترهاي بيشتر آموزش مجازي روند يادگيري اين روند در حال انجام است ، اما در اينجا شكاف هاي ايجاد شده توسط آموزش مجازي و عدم دسترسي برابر به آموزش و پرورش طي سال گذشته آشكار مي شود. البته با وجود دشواري هاي زيادي كه اين آموزش به همراه دارد و با مشكلاتي از جمله “ما هيچ صدايي نداريم ، هيچ تصويري نداريم ، پرونده بارگذاري نمي شود ، اينترنت قطع نمي شود و …” ، آنها با انگيزه و فداكاري به كار خود ادامه مي دهند. آنها حال خوبي دارند.

نگراني در مورد آسيب هاي يادگيري الكترونيكي براي سه كلاس اول دبستان

علي اكبري افزود: شايد بتوان كمبودهاي آموزش و مهارتهاي لازم در سال اول و دوم دبيرستان را ناديده گرفت كه نبايد ناديده گرفته شود و متأسفانه در اين دوره در زمينه تحصيل دانش آموزان مشكلاتي وجود داشت اما معايب آن و آموزش در دبستان و به ويژه كلاس هاي اول ، دوم و سوم كه در ابتداي مسير آموزشي قرار دارند بسيار نگران كننده است.

و از شما والدين تشكر مي كنم

وي گفت: “متخصصان معتقدند كه بستر مجازي و برنامه” شاد “ممكن است آنچنان كه بايد در دبستان و در سني كه به حساسيت خود نسبت به تحصيلات نياز دارند موفق نباشند. حضور و مشاركت والدين در آموزش و پرورش بايد ستود ، زيرا خانواده ها در اين دوره بخشي از روند آموزش ، بازخورد و ارزيابي را تحمل كردند و همراه با معلمان به دليل نگراني هاي خود ، زمينه را براي آموزش فرزند خود فراهم كردند.

تأكيد بر نقش وزارت ارتباطات و سازماندهي برنامه در آموزش مجازي دانش آموزان

اين كارشناس آموزش تأكيد كرد: در هر صورت براي سيستم آموزشي ما كه قبل از انفجار كرونا به دليل ضعف ها و محتواي عملكردي مورد انتقاد كارشناسان قرار گرفت ، نمي توان انتظار آموزش مجازي را داشت كه يك بستر جديد و جوان است. عملكرد عالي ارائه كرده است البته ، آموزش الكترونيكي نياز به بستري دارد كه علاوه بر آموزش ، نهادهاي مختلف دولتي مانند وزارت ارتباطات نيز بايد نقش خود را در امنيت فناوري و اينترنت و برنامه و سازمان بودجه در ارائه پشتيباني مالي.

به دليل عدم اعتماد خانواده ها به پروتكل هاي بهداشت مدارس ، پيشنهاد بازگشايي مدارس كاهش يافته است

علي اكبري تصريح كرد: بايد اذعان كرد كه به دليل برخي ضعفهاي ساختاري و سيستماتيك كه از گذشته تاكنون با آموزش همراه بوده و براي آن برنامه ريزي نشده است ، سيستم آموزشي ما در يك سال گذشته در برخي مناطق قادر به تقويت آن نبوده است. و قدرت “همچنين در زماني كه بازگشايي مدارس پيشنهاد شد ، به دليل عدم اعتماد جامعه و والدين به تجهيزات و امكانات مدرسه براي مطابقت با پروتكل هاي بهداشتي ، اين پيشنهاد كم باقي مانده و در نهايت بدون واكنش باقي ماند.”

نياز به آينده نگري براي تبديل تهديدها به فرصت هاي آموزشي

سرانجام وي اظهار داشت: در حال حاضر علي رغم حمايت اندكي كه از سيستم آموزش و پرورش در بحث هاي مختلف مالي و مديريتي مي شود ، متوليان آموزش و پرورش در تلاشند نقاط ضعف را فرصتي براي نقاط قوت و تهديد قرار دهند و البته از اين طريق با مشكلات و مشكلاتي كه آنها بايد از قبل براي آنها برنامه ريزي و برنامه ريزي كنند.

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
فرصت ها و چالشهاي يادگيري آنلاين در سال تحصيلي كرونايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.