با وجود تعهد ما به يادگيري در كلاس و زندگي اجتماعي همراه آن ، شواهد نشان مي دهد كه در شرايط خاص مانند امروز ، كه شيوع بيماري Covid 19 باعث تعطيلي ناگهاني مدارس مي شود ، آموزش آنلاين با كيفيت بالا مي تواند تجارب دانش آموزان را افزايش دهد و نتايج يادگيري خوبي داشته …
مزاياي استفاده از آموزش آنلاين براي دانشآموزان https://d77.ir/مزاياي-استفاده-از-آموزش-آنلاين-براي-دا/ دنياي 77 Fri, 26 Mar 2021 22:52:05 0000 جامعه و خانواده https://d77.ir/مزاياي-استفاده-از-آموزش-آنلاين-براي-دا/ با وجود تعهد ما به يادگيري در كلاس و زندگي اجتماعي همراه آن ، شواهد نشان مي دهد كه در شرايط خاص مانند امروز ، كه شيوع بيماري Covid 19 باعث تعطيلي ناگهاني مدارس مي شود ، آموزش آنلاين با كيفيت بالا مي تواند تجارب دانش آموزان را افزايش دهد و نتايج يادگيري خوبي داشته …
با وجود تعهد ما به يادگيري در كلاس و زندگي اجتماعي همراه آن ، شواهد نشان مي دهد كه در شرايط خاص مانند امروز ، كه شيوع بيماري Covid 19 باعث تعطيلي ناگهاني مدارس مي شود ، آموزش آنلاين با كيفيت بالا مي تواند تجارب دانش آموزان را افزايش دهد و نتايج يادگيري خوبي داشته باشد.
به گزارش دنياي 77 ، واقعيت اين است كه در ابتداي شيوع كرونا شرايط طبيعي نبود. دانش آموزان با تعطيلي ناگهاني مدرسه گيج شدند. معلمان براي مقابله با اين وضعيت ملي به اندازه كافي آموزش نديده بودند و زيرساخت هاي فناوري براي آموزش آنلاين نيز به خوبي آماده نشده بودند. در اين بين ، فعاليت هاي زيادي براي طراحي دوره هاي آموزشي آنلاين انجام شد.
مدارس به زودي از تهديد به عنوان فرصتي براي ارائه خدمات آموزش آنلاين استفاده كردند. زيرا بايد زمينه فراهم مي شد تا مدارس به طور ناگهاني بسته شوند تا اختلالي در آموزش ايجاد نشود. اگر زندگي در چنين شرايطي به حالت عادي برگردد ، آيا همه مي گويند: “عالي بود؛” آيا مي خواهم اين آموزش را ادامه دهم؟
آموزشهاي آنلاين داراي مزايا و معايبي هستند كه در زير توضيح خواهيم داد.
مزاياي استفاده از آموزش آنلاين براي دانشجويان
آموزش آنلاين با زندگي ديجيتالي دانش آموزان سازگار است. بسياري از نوجوانان و برخي از كودكان امروز وقت زيادي را در اينترنت مي گذرانند. روزانه با دوستان و آشنايان در شبكه هاي اجتماعي و پيام هاي تلفن همراه از بازي هاي رايانه اي آنلاين چت كنيد. حال ، اگر بچه ها مي خواهند وقت خود را در اينترنت سپري كنند ، چرا از اين فرصت براي آموزش و تعامل معلمان و دانش آموزان استفاده نمي كنيد؟
آموزش بصري يادگيري آنلاين: تماشاي تصوير ويدئويي به جاي خواندن متن نوشتاري ، دانش آموزان را به حواس مختلف جذب مي كند و يادگيري را تعميق مي بخشد.
– يادگيري آنلاين مانند يك بازي است: به اين معنا كه از بازي و عنصر سرگرم كننده مي توان براي جلب توجه بيشتر مخاطب و افزايش انگيزه او براي يادگيري استفاده كرد. بسياري از ابزارهاي آنلاين ظاهري جالب و سرگرم كننده دارند و دانش آموزان مي توانند مطالب سخت را به روشي بسيار لذت بخش و سرگرم كننده بياموزند.
آموزش آنلاين موبايل: شما مي توانيد در هر زمان و در هر مكان از تلفن همراه خود به منابع آموزشي دسترسي پيدا كنيد. با توجه به اينكه كودكان ، به ويژه نوجوانان به طور فزاينده اي به تلفن هاي همراه و اينترنت دسترسي دارند ، چرا از پتانسيل يادگيري آنلاين كه هميشه در دسترس مردم است براي راحتي يادگيري استفاده نمي كنيم؟
موانع استفاده گسترده از امكانات يادگيري آنلاين
– گروهي از دانش آموزان به دستگاه هاي ديجيتال و اينترنت دسترسي ندارند: متأسفانه دانش آموزاني در مناطق محروم و محروم هستند كه به تلفن هاي همراه و اينترنت دسترسي ندارند.
– مطالب و وقت معلمان براي ايجاد برنامه درسي: معلمان بايد وقت زيادي را صرف يادگيري نحوه استفاده از نرم افزار و نحوه ايجاد برنامه درسي مناسب كنند. همچنين ، يادگيري آنلاين روش ها و ويژگي هاي خاص خود را دارد كه نياز به آموزش و تجربه دارد.
يادگيري اجتماعي: وقتي محيط اجتماعي يادگيري و تعامل با ديگران بوجود مي آيد عميق تر و ماندگارتر است. فضاي سنتي كلاس تئاتر تئاتر فضايي براي تعامل ، گفتگو و يادگيري اجتماعي ايجاد مي كند كه براي دانش آموزان بسيار مهم است.
– از وضعيت و سلامتي دانش آموزان بي اطلاع هستند: وقتي دانش آموزان شخصاً و از نظر جسمي در كلاس حاضر مي شوند ، معلمان مي توانند درك بهتر و عميق تري از سلامتي و خلق و خوي آنها داشته باشند. از دور و پشت صحنه ، آگاهي از احساسات ، روحيه و سلامتي دانش آموزان كه تأثير مستقيمي در يادگيري آنها دارد ، كار آساني نيست.
ارتباطات ذهني و اجتماعي: يكي از اهداف آموزشي مدارس ، آموزش است. اهداف مهم ديگر آموزش و پرورش ارتقا health سلامت روان ، تعامل اجتماعي و رشد عاطفي و اخلاقي است كه تنها از طريق ارتباط مستقيم با معلمان و ساير دانش آموزان حاصل مي شود.
برنامه و انحراف از برنامه: اين مدرسه فرصتي را براي دانش آموزان فراهم مي كند تا در ساعات مشخصي از روز فعاليتها را ياد بگيرند و انجام دهند و اين روند را مطابق با الگوهاي ثابت ، نظم و قاعده در ذهن دانش آموزان مستقر تكرار كنند. خارج شدن از الگوي مدرسه عادي در حين يادگيري آنلاين ، كه مي تواند هر شبانه روز و در هر مكان با هر ميزان توقف و مسافت اتفاق بيفتد ، اين نظم و تعادل را نشان مي دهد و دانش آموزان را بدون برنامه و گيج مي كند.
به گزارش دنياي 77 ، مانلي نورايي ، استاد مديريت منابع انساني ، در مقاله اي كه در جلد هفدهم شماره 1 اكتبر 2011 مجله مدرسه Farda اتريش منتشر شد ، نوشت.
انتهاي پيام