كساني كه در روز عيد سعيد فطر آنجا بودند شروع به خوردن شهدا با آب تربت كردند. اين دعاي نماز نيز آهنگي ، تأمل برانگيز و قابل توجه است. به ويژه مي توان توپ آن را از ويژگي هاي نماز شيعه قرآن دانست. به گزارش دنياي 77 ، احمد مسجدجامعي ، يكي از اعضاي شوراي …
رؤيت هلال شوال – دنياي 77 https://d77.ir/رؤيت-هلال-شوال-دنياي-77/ دنياي 77 Wed, 12 May 2021 21:39:25 0000 عمومي https://d77.ir/رؤيت-هلال-شوال-دنياي-77/ كساني كه در روز عيد سعيد فطر آنجا بودند شروع به خوردن شهدا با آب تربت كردند. اين دعاي نماز نيز آهنگي ، تأمل برانگيز و قابل توجه است. به ويژه مي توان توپ آن را از ويژگي هاي نماز شيعه قرآن دانست. به گزارش دنياي 77 ، احمد مسجدجامعي ، يكي از اعضاي شوراي …
كساني كه در روز عيد سعيد فطر آنجا بودند شروع به خوردن شهدا با آب تربت كردند. اين دعاي نماز نيز آهنگي ، تأمل برانگيز و قابل توجه است. به ويژه مي توان توپ آن را از ويژگي هاي نماز شيعه قرآن دانست.
به گزارش دنياي 77 ، احمد مسجدجامعي ، يكي از اعضاي شوراي شهر تهران ، در يادداشت روزنامه اي نوشت. ساكنان شهرستان وي نوشت: “در اين سالها ، در دوران كودكي و نوجواني ، ديدن هلال كار سختي بود و اغلب با مشاركت عمومي انجام مي شد.” اگر ماه 30 روز بود ، كار روشن بود و اگر سوicion ظن بين 29 تا 30 روز بود ، علاقمندان به ديدن هلال به پشت بام و گاهي به درختان بلند و گلدسته هاي مسجد مي رفتند تا ماه را مشاهده كنند ، و اگر آنها آن را ديدند ، آنها آن را با مجتهدان شهر مي ديدند. و آنها آن را در وسط قرار دادند. مجتهد شهر از چند نفر چند س aboutال در مورد جهت ، شكل ، اندازه و زمان رingيت ماه پرسيد تا كار بدون توهم ، شوخي و شيطنت باشد و در صورت اطمينان پايان ماه رمضان را اعلام كند.
بعضي اوقات براي دانشمندان با نام ، تلگرافهاي گرد ، كوچك و سوراخ دار يكنواخت از همان كاغذها ، نجف ، مشهد و ديگر سرزمين ها مي آيند و تأييد مي شود كه هر ماه فتوا مي بيند.
علاوه بر همه اينها ، پدرم به گونه اي مقيد بود كه استادش ، مجتهد بزرگ شيخ محمدتقي تهراني ، نماز آملي نمي خواند و به مسجد خودش نمي رفت. نماز عيد سعيد فطر به طرز كمي متفاوت در تهران برگزار شد. به عنوان مثال ، گروهي از نمازگزاران به منزل امام جماعت مي رفتند و او را از خانه به مسجد مي بردند. در اين سالها امامان معمولاً در جوار مساجد زندگي مي كردند و مساجد اغلب مدتها امام جماعت خاصي داشتند و گاهي از نسلي به نسل ديگر ادامه مي يافت.
وقتي خانه امام جماعت از مسجد دور بود ، آنها در محلي نزديك مسجد جمع مي شدند تا به استقبال امام جماعت بروند و سخنرانان تكبير با او به مسجد مي رفتند. سپس قبل از شروع نماز ، ذكر خاصي را با صداي بلند و دسته جمعي مي خواندند و در عين حال از غرايز خود دست مي كشيدند و تا پايان نماز از خوردن خودداري مي كردند. كساني هم بودند كه از روز عيد سعيد فطر با آب تورات شروع به خوردن شهدا كردند. اين دعاي نماز نيز آهنگي ، تأمل برانگيز و قابل توجه است. به ويژه مي توان توپ آن را از ويژگي هاي دعاهاي شيعه قرآن دانست. همه مذاهب و جوامع داراي نماز هستند و هيچ آييني وجود ندارد كه در آن مراسم و آيين برگزار نشود ، اما در بين شيعيان نماز تأثير خاصي دارد. نمونه آن نمازي است كه ما در كونو مي خوانيم. نماز قنوت نماز عيد فطر هم بسيار زيباست. ابتدا بر كارونا شيك الهي و نامهاي شكوهمند الهي شيك مانند خودپرستي و عظمت و قدرت و سپس بر نامهاي باشكوه ديگر مانند بخشش ، رحمت و بخشش تأكيد مي شود. ديگري “عيد مسلمانان” و سرانجام بركات محمد و آل محمد و تزئين خاص نماز خواندن با آنها در اين خانه و در آن خانه است. مراسمي كه با خداحافظي امام سجاد (ع) در ماه رمضان به پايان رسيد. همراه با چاي ، شيريني و صبحانه آخرين خانه اين آيين ها است.
نماز Person Dul Fitr توسط شخصي انجام مي شود كه به گونه اي روزه مي گيرد كه بيش از هزار ماه در شب برسد و در پايان ماه كه همان شيك آمرزش ، رحمت و مغفرت است ، بركات خود را دريافت كند.
“عيد سعيد فطر مبارك!”
انتهاي پيام