چهارشنبه ۰۶ تیر ۰۳

واقعا چرا بين خطوط نمي‌رانيم؟

اطلاعات جامع و تخصصي در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه را در اينجا جستجو نماييد

واقعا چرا بين خطوط نمي‌رانيم؟

۷ بازديد

همه ما اين صحنه را ديده ايم: ترافيك سنگين بزرگراه و صف هاي طولاني اتومبيل. با برخي از دهانه ها ، برخي رانندگان نيز در امان نخواهند بود ، آنها با استفاده از فرمان اختصاصي و مجهز خود ماشين خود را به سرعت در فضاي خالي پارك مي كنند و بنابراين دائما از يك خط …

واقعا چرا بين خطوط نمي‌رانيم؟ https://d77.ir/واقعا-چرا-بين-خطوط-نمي‌رانيم؟/ دنياي 77 Thu, 03 Jun 2021 04:23:28 0000 حوادث و رويداد https://d77.ir/واقعا-چرا-بين-خطوط-نمي‌رانيم؟/ همه ما اين صحنه را ديده ايم: ترافيك سنگين بزرگراه و صف هاي طولاني اتومبيل. با برخي از دهانه ها ، برخي رانندگان نيز در امان نخواهند بود ، آنها با استفاده از فرمان اختصاصي و مجهز خود ماشين خود را به سرعت در فضاي خالي پارك مي كنند و بنابراين دائما از يك خط …

همه ما اين صحنه را ديده ايم: ترافيك سنگين بزرگراه و صف هاي طولاني اتومبيل. با برخي از دهانه ها ، برخي رانندگان نيز در امان نخواهند بود ، آنها با استفاده از فرمان اختصاصي و مجهز خود ماشين خود را به سرعت در فضاي خالي پارك مي كنند و بنابراين دائما از يك خط به خط ديگر مي روند.

بايد اعتراف كنيم كه بخشي از ترافيك در يك شهر بزرگ مانند تهران يا هر كلانشهر ديگر ناشي از عدم رانندگي مناسب شهروندان و ناديده گرفتن قوانين راهنمايي و رانندگي است ، از سبقت در سمت چپ و رانندگي نكردن در وسط لاين تا ايجاد ترافيك به دليل تصادفات و سهل انگاري. هنگامي كه زندگي شما به دليل ترافيك خراب شد ، بر نحوه رانندگي خود و ديگران تمركز كنيد.

اين كار سختي نيست: وقتي در سمت راست ماشين هستيم و ماشين را در سمت چپ مي بينيم ، بايد سرعت خود را كم كنيم و اجازه دهيم ماشين ماشين را بگيرد. بعضي از مردم فكر مي كنند اگر دوست ندارند نمي توانند از سمت چپ رانندگي كنند. آنها ممكن است ندانند كه اين نقض ذهنيت غلط است.

وسايل نقليه بايد از خط در خط تقاطع حركت كنند و هنگام تلاش براي تغيير مسير و اطلاع رانندگان ساير وسايل نقليه از تصميم خود با استفاده از چراغ راهنمايي يا امضاها ، بايد احتياط كرد. سپس با احترام در مسير درست وارد لاين ديگر شويد. جاده هايي كه علائم ندارند ، در سمت چپ و راست ممنوع است ، مگر براي احتياط و شناسايي و مشاهده در سمت راست مسير كه از جهات يكسان و مجاور عبور مي كند. همچنين انحراف و بي هوشي وسايل نقليه در مسير مخالف (معكوس) در صورت سبقت مجاز و رعايت قوانين سبقت ممنوع است.

مطابق جدول تخلفات رانندگي ، جريمه 50 هزار توماني جابجايي يا تغيير مسير بين دو خط در كلانشهرها ، مراكز استانها ، جاده هاي بين شهري و مناطق آزاد تجاري – صنعتي.

سرهنگ دوم ولي خسروي ، مدرس اين دانشگاه به دنياي 77 گفت: “رانندگي به دليل نقش ارزشمند آن در رانندگي و ارتباطات انساني ، بخشي مهم از زندگي اجتماعي تلقي مي شود و هر جامعه اي به نظم و انضباط احتياج دارد. انحراف نكنيد ، از هرج و مرج جلوگيري كنيد و در فرهنگ و رفتار رانندگي براي جلوگيري از خطر ، حفظ نظم و احترام به حقوق ديگران ضروري و اساسي است. همچنين به عنوان “انضباط راهنمايي و رانندگي” ناميده مي شود ، درجه اي است كه شهروندان از قوانين راهنمايي و رانندگي پيروي مي كنند ؛ يعني همه وظيفه دارند در ايمني زندگي كنند و از قوانين پيروي كنند. عدم رعايت قوانين اجتماعي ، به ويژه بدون انضباط راهنمايي و رانندگي ، باعث افزايش تعداد تصادفات و تصادفات و هدر رفتن منابع انساني مي شود و همچنين عدم ايمني در جامعه. مطابق با قوانين و مقررات رانندگي و در نتيجه رانندگي را تنبيه كند عوامل فرهنگي و اجتماعي نقش بسيار مهمي دارند. “يكي از مهمترين عناصر نظم و انضباط ترافيكي حركت در خطوط است.”

وي گفت: “رانندگان محترم نبايد سعي كنند ماشين خود را در اولين فضاي خالي بدون رعايت قوانين رها كنند.” همچنين ، براي رسيدن به مقصد ، نبايد با رانندگان ديگر رقابت كنند و از وسايل نقليه ديگر سبقت بگيرند ، علائم بايد به طور مشخص مشخص شوند. اين نوع رانندگي و عدم حركت در خطوط منجر به تصادفات ، كندي جريان ترافيك ، اتلاف وقت ، آلودگي هوا ، ضايع شدن حقوق ديگران و مواردي از اين دست مي شود. “بنابراين ، به منظور برقراري نظم و انضباط ترافيكي ، انتظار مي رود يكي از نمونه هاي صحيح رفتار وسايل نقليه براي حركت جمعي در خطوط و مشاركت در حركت باشد كه منجر به بهبود ايمني جاده ها و جريان ترافيك خواهد شد.”

وي گفت: “تعداد رانندگاني كه در كوچه ها رانندگي نمي كنند اندك است و بيشتر رانندگان ، به ويژه افرادي كه تازه گواهينامه و سالخوردگي دارند ، براي حداكثر ايمني در خطوط با سرعت مطمئنه رانندگي مي كنند.” وي افزود: اگرچه اقدامات خوبي توسط آژانس هاي مختلف براي ايمني جاده ها و توسعه رانندگان قطار انجام شده است ، اما ما بايد تلاش بيشتري براي بهبود رفتار رانندگان در خطوط انجام دهيم.

سرهنگ دوم خسروي برخي از اين رفتارها را افزايش داده است ، از جمله افزايش آگاهي كاربران ترافيكي و اصلاح الگوهاي رانندگي براي ورود به خطوط طولي ، استفاده از فناوري جديد براي كمك به نگهداري از خط يا هشدار با هشدارهاي خروج از خط. خط سفيد “تداوم پروژه اجراي دقيق و قانوني قانوني رانندگان فعال در خطوط.

براي فرهنگ سازي در اين زمينه ، كمپين #IM_Betwin_Lines_Miranam از سال 2016 در شبكه هاي اجتماعي شروع به كار كرد و اندكي بعد توانست مردم و پليس را دور هم جمع كند. اين ايده توسط گروهي از دانشجويان جوان آغاز شد كه پيشنهاد كردند بعضي از اتومبيل ها پشت پنجره هاي خود برچسب “من رانندگي مي كنم” بگذارند. با اين حال ، به نظر نمي رسد كه اين كمپين مانند گذشته كار كرده باشد و آخرين مقاله در دسامبر 1999 در حمايت از 60 فعاليت كمپاني Line و Campaign در وبلاگ بارگذاري شد. همچنين صفحه اينستاگرام اين تبليغات با 62 پست و 929 عضو مدت زيادي است كه به روز نشده است.

طبق آمار رسمي ، حدود 10٪ از تصادفات رانندگي به دليل عدم رانندگي در خطوط رخ مي دهد و ارتقا promotion فرهنگ رانندگي مناسب مي تواند منجر به تصادفات كمتر و هزينه هاي مالي و جاني كمتري شود. همچنين اگر در وسط لاين رانندگي كنيد ، ميزان ترافيك كاهش مي يابد و در نتيجه شهروندان در وقت و هزينه سوخت صرفه جويي مي كنند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.