پنجشنبه ۰۷ تیر ۰۳

در كشور ما هنر مثل لاستيك زاپاس خودرو است

اطلاعات جامع و تخصصي در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه را در اينجا جستجو نماييد

در كشور ما هنر مثل لاستيك زاپاس خودرو است

۷ بازديد

مدير نهمين دوسالانه نقاشي ايران اظهار داشت: “4 هزار و 411 اثر از هزار و 904 هنرمند با 75 درصد از آثار دريافت شده توسط بانوان هنرمند به بخش پان سينما ارسال شده است.” به گزارش ايواره و به نقل از دبيرخانه نهمين دوسالانه نقاشي ايران ، نشست خبري نهمين دوسالانه نقاشي ايران ظهر سه …

منبع: خبرگذاري ايواره
در كشور ما هنر مثل لاستيك زاپاس خودرو است

در كشور ما هنر مثل لاستيك زاپاس خودرو است https://evarah.ir/2021/06/در-كشور-ما-هنر-مثل-لاستيك-زاپاس-خودرو-اس/ ايواره Tue, 22 Jun 2021 11:52:51 0000 فرهنگ و هنر https://evarah.ir/2021/06/در-كشور-ما-هنر-مثل-لاستيك-زاپاس-خودرو-اس/

مدير نهمين دوسالانه نقاشي ايران اظهار داشت: “4 هزار و 411 اثر از هزار و 904 هنرمند با 75 درصد از آثار دريافت شده توسط بانوان هنرمند به بخش پان سينما ارسال شده است.” به گزارش ايواره و به نقل از دبيرخانه نهمين دوسالانه نقاشي ايران ، نشست خبري نهمين دوسالانه نقاشي ايران ظهر سه …

منبع: خبرگذاري ايواره
در كشور ما هنر مثل لاستيك زاپاس خودرو است

مدير نهمين دوسالانه نقاشي ايران اظهار داشت: “4 هزار و 411 اثر از هزار و 904 هنرمند با 75 درصد از آثار دريافت شده توسط بانوان هنرمند به بخش پان سينما ارسال شده است.”

به گزارش ايواره و به نقل از دبيرخانه نهمين دوسالانه نقاشي ايران ، نشست خبري نهمين دوسالانه نقاشي ايران ظهر سه شنبه (اول تير) با حضور امير راد (مدير نهمين دوسالانه نقاشي ايراني) برگزار شد ، محمدرضا فيروزه اي ، علي ندايي ، هلنا شين دشتگل ، مژگان قدوسي يكي از اعضاي شوراي سياستگذاري اين رويداد در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.

در اين جلسه امير راد – مدير نهمين دوسالانه نقاشي ايران – در سخناني گفت: ششمين دوسالانه نقاشي ايران آخرين دوسالانه اي است كه در سال 2003 توسط انجمن نقاشان ايران برگزار شده است. قرار بود دوسالانه فعلي در سال 1999 برگزار شود ، اما شرايط اپيدمي ويروس كرونا و تأخير در برگزاري دوسالانه مجسمه سازي باعث شد تا تاريخ امسال برگزار شود ، در حالي كه اكنون 18 سال با دوسالانه فاصله داريم.

وي با اشاره به حذف تمركز رسانه ها در دوسالانه هاي معتبر دنيا گفت: ساختار انجمن ها به سمت رسانه ها معطوف است ، در حالي كه چشم انداز نقاشي دوسالانه ها در آينده از رسانه ها فاصله گرفته و ما به دنبال براي برگزاري دوسالانه هنر. ” در حالي كه اين انجمن ها به دليل ساختار رسانه محورشان باعث شده اند كه اين فعاليت ها را در رسانه هاي تخصصي خود انجام دهند.

راد افزود: وقتي نوبت به دوسالانه هنر مي رسد ، مسئله عنوان ساختار رسانه هاي هنري توسط انجمن ها است و حتي بيشتر از اين در اين رويدادها ، شاهد حركت آثاري به سمت رسانه هاي مياني هستيم كه بيشتر به رسانه هاي هنري مي پردازند. ” بنابراين ما تصميم گرفتيم كه چشم انداز اين دوسالانه رسانه محور نباشد ، بلكه چشم انداز نقاشي داشته باشد.

وي در تشريح فضاي نهمين دوسالانه نقاشي ايران گفت: اين رويداد در سه بخش پانوراما ، سرپرستي و همايش برگزار مي شود. بخش پانوراما رويكردي سنتي دارد كه كشف استعدادهاي جديد يكي از وظايف آن است.

مدير نهمين دوسالانه نقاشي ايران با اشاره به استقبال 20 درصدي شركت كنندگان از اين رويداد اظهار داشت: 4411 اثر از هزار و 904 هنرمند به بخش “سارناسنما” ارسال شد كه 75 درصد آن مربوط به بانوان هنرمند بود. همچنين در تاريخ 11 آگوست ، آثار منتخب اين مرحله به خانه هنرمندان ارسال مي شود تا انتخاب نهايي به صورت حضوري انجام شود.

رئيس انجمن نقاشان ايران با بيان اينكه 26 سپتامبر ، همزمان با آغاز بخش كيوريتور ، تاريخ افتتاح رسمي دوسالانه نهم است ، گفت: در اين بخش سه متصدي وجود دارد.

مدير نهمين دوسالانه نقاشي ايران از حضور پروژه هاي مستقل در بخش گفتگو خبر داد و گفت: اساس اين بخش بر اساس پروژه هاي تحقيقاتي است و مهلتي براي آن وجود ندارد. اين مي تواند قبل از شروع رسمي دوسالانه شروع شود و پس از آن ادامه يابد

راد با اشاره به قدرداني از هنرمندان در اين مراسم گفت: ما در نزديكي قسمت “پانوراما” بخشي براي نمايش آثار مهمانان خواهيم داشت ، زيرا وقتي يك مراسم سالها برگزار نشود ، جاي خود را از دست مي دهد و مي تواند هنرمندان مستقر در بخش “در پخش شركت نكنيد.

اين نقاش در تشريح دلايل به تعويق انداختن دوسالانه در سالهاي اخير گفت: اين دوسالانه فقط درخواست نهادها نيست بلكه بايد همكاري و همدلي بين برگزاركنندگان وجود داشته باشد. عدم هماهنگي بين اين نهادها بخشي از دليل تأخير بود.

وي با اشاره به تغييرات ساختاري در زمينه فرهنگي ، اجتماعي و سياسي بر اساس زمان و مكان فعلي ، گفت: در حال حاضر ، اين مرجع دوسالانه را ترك كرده است. در گذشته ، همه هنرمندان در بخش فراخوان حضور داشتند ، اما اكنون ما بايد در كنار ساير مقامات حضور درستي داشته باشيم تا هنرمندان را به شركت در رويدادي 10 ساله تشويق كنيم. ما بايد به دنبال ايجاد ساختاري باشيم كه بتواند نيازهاي هنرمندان را برآورده كند.

راد با اشاره به احتمال شيوع ويروس كرونا در طي دوسالانه گفت: “ما دومين سازماني در انجمن نقاشان ايران بوديم كه يك نمايشگاه تور مجازي برگزار كرديم ، بنابراين اگر نتوانيم از نظر فيزيكي بخش هايي را در ماه سپتامبر برگزار كنيم ،” بخشها بصورت آنلاين. “اما قسمت كيوريتور كه بومي سازي شده است ، بطور مجازي قابل برگزاري نيست.

اين هنرمند به مشاوره با چندين گالري در منطقه 6 تهران اشاره كرد و گفت: با توجه به حضور خانه هنرمندان و بخش قابل توجهي از گالري هاي تهران در منطقه ، در نظر داريم چندين رويداد دوسالانه از اين منظر شهري برگزار كنيم. منطقه اي كه بايد پرداخت شود.

راد از اهداي جايزه نقاشي در اين دوره خبر داد و گفت: اين جايزه از طريق فراخواني با حمايت بيمه سامان برگزار مي شود كه بزرگترين جايزه نقدي نقاشي ايران است.

محمد فيروزهي ، يكي از اعضاي شوراي سياستگذاري ، درباره دوسالانه اين رويداد در ايران توضيح داد: “همه دوسالانه ها با هدف كشف استعدادهاي جوانان برگزار شده و در تكامل هنرهاي تجسمي بسيار موفق بوده اند.” نكته مهم آسيب شناسي ، برگزاري دوسالانه در 10 سال گذشته نيست و اكنون بايد حدود 20 دوسالانه برگزار مي كرديم ، در حالي كه اكنون دوره هشتم را تجربه مي كنيم.

وي افزود: كمبود چنين فضاهايي در فضاي نقاشي ايران آسيب جدي وارد مي كند به ويژه هنرمندان اين شهر كه نسبت به پايتخت به فضاي نمايشگاهي آثار خود دسترسي ندارند بيشترين آسيب را ديدند.

فيروزه فاصله برگزاري اين رويداد در اين سال ها را در كاهش كيفيت نقاشي مهم دانست و گفت: وقتي 10 سال پيش يك رويداد برگزار مي شود ، قطعاً شاهد كاهش قدرت آثار خواهيم بود.

يكي از اعضاي شوراي سياستگذاري دو ساله گفت: ادامه و برگزاري اين رويداد هدف اصلي است تا بتوانيم به مسئولان هشدار دهيم كه چنين فضايي نياز هنر كشور براي گشودن اين بن بست است ، و انرژي را هدر نمي دهد. جوانان در سراسر كشور “. ديگر نمي توان يك دوسالانه را به روش سنتي برگزار كرد و بايد بر اساس نگاه معاصر به هنر برگزار شود. تلاش هاي زيادي در اين راستا انجام شده است و اميدوارم در آينده شاهد يك دوسالانه هنري باشم.

علي ندايي ، يكي ديگر از اعضاي شوراي سياستگذاري رويداد ، نيز سخنان خود را به نقل از استاد جليل ضياپور آغاز كرد: در كشور ما هنر مانند چرخ پنجم ماشين است. يعني ذخيره اي است كه در مواقع اضطراري مورد نياز است و دوباره كنار گذاشته مي شود. فكر مي كنم الان گفتن حرف عاقلانه اي است.

ندايي به كمبود بودجه دو ساله اشاره كرد و گفت: “اگر ما براي هنر هزينه نكنيم ، نمي توانيم كارهاي جدي انجام دهيم و اكنون با هيچ كاري كار نمي كنيم.” در ورزش ، من به دنبال كسب شخصيت براي كسب اعتبار هستم در حالي كه ما در هنر داراي اعتبار هستيم و با آن سر و كار نداريم.

انجمن نقاشان ايران با حمايت اداره كل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و جهت گيري اسلامي و با همكاري م Instituteسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر ، نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران را در سپتامبر 1400 برگزار مي كند. براي يك ماه.

اعضاي كميته انتخاب اين دوسالانه نقاشي عبارتند از: فرح اصولي ، عليرضا آدامباكان ، فريدون اميدي ، بهزاد حاتم ، داريوش حسيني ، رزيتا شرفژوهان ، علي نصير.

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
در كشور ما هنر مثل لاستيك زاپاس خودرو است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.