پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

٤٠ توصيه به شهردار آينده تهران

اطلاعات جامع و تخصصي در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه را در اينجا جستجو نماييد

٤٠ توصيه به شهردار آينده تهران

۶ بازديد

يعني در اين مدت هيچ كار جدي در مورد مواد مورد نياز شهر انجام نشده است؟ من اين يادداشت را در ماه اوت نوشتم :: 35 حكم براي شهردار بعدي تهران وقتي شكايت مي كنيد ، آنها مي گويند: “استاد ، خدا براي همه در نظر گرفته است ، اما بودجه اي وجود ندارد” ، …

منبع: خبرگذاري ايواره
٤٠ توصيه به شهردار آينده تهران

٤٠ توصيه به شهردار آينده تهران https://evarah.ir/2021/07/٤٠-توصيه-به-شهردار-آينده-تهران/ ايواره Fri, 16 Jul 2021 13:36:27 0000 عمومي https://evarah.ir/2021/07/٤٠-توصيه-به-شهردار-آينده-تهران/

يعني در اين مدت هيچ كار جدي در مورد مواد مورد نياز شهر انجام نشده است؟ من اين يادداشت را در ماه اوت نوشتم :: 35 حكم براي شهردار بعدي تهران وقتي شكايت مي كنيد ، آنها مي گويند: “استاد ، خدا براي همه در نظر گرفته است ، اما بودجه اي وجود ندارد” ، …

منبع: خبرگذاري ايواره
٤٠ توصيه به شهردار آينده تهران

يعني در اين مدت هيچ كار جدي در مورد مواد مورد نياز شهر انجام نشده است؟ من اين يادداشت را در ماه اوت نوشتم :: 35 حكم براي شهردار بعدي تهران

وقتي شكايت مي كنيد ، آنها مي گويند: “استاد ، خدا براي همه در نظر گرفته است ، اما بودجه اي وجود ندارد” ، و دوباره ، وقتي مي پرسيد بودجه چقدر بود ، چه اتفاقي افتاد؟ شما همه آنها را گرفتيد ، چسب خريديد و ديگر جايي در مترو ، اتوبوس ، پارك و مكانهاي كوتاه در شهر نبود ، كه روز بعد آن را چسب زده و جمع كرديد! ننويس ، باز كردي من نوشتم مساجد و امامزاده هاي خالي را با راه حل هاي گران ضد عفوني نكنيد! در آنها كسي وجود ندارد ، به ويروس آلوده نشويد ، شما جاده ها ، بزرگراه ها ، بازارها و ميادين را باز كرده و دوباره بازنويسي كرده ايد براي صرف و ضد عفوني و مسموميت محيط مورد نياز نيست. دوباره ميليون ها تن مواد شيميايي خطرناك در داخل و خارج خريداري كرديد مسموم شديد و با افتخار برخي از مديران خود هر روز آمار جديد شستشوي مركزي را اعلام مي كنيد.

اي كاش مسئولان كشور گوش مي دادند!

و

صليب تاج را هوشمندانه مديريت كنيد!

چرا پايان؟ در جواب سرشان را پايين مي اندازند و آه مي كشند كه كبد انسان مي خواهد باور كند و شما مفيد هستيد! شما پول افرادي را كه سفارش كار داده اند و كار را تحويل گرفته اند كه تا يوم الدين ممنوع است ، نمي بينيد و در عوض بودجه هايي را كه مردم براي اهداف ويژه تهيه كرده اند ، خرج مي كنيد!

Strangeshte عجيب است ، اما درست است ، در هر صورت ، به نظر مي رسد كه احتمال تغيير در شهرداري تهران وجود دارد (البته خود شهردار در بسياري از موارد خوب عمل كرد ، اما به نظر مي رسد كه اتوبوس از جاده بهشت ​​عبور مي كند ) تكرار مي كنم ، شايد اين بار جواب بدهد!

از سال 1 تا امروز ، من در دو شيفت براي زلزله و حوادث كشور كار كرده ام ، با تمركز بر تهران (يعني تقريباً 3 سال) ، و نتيجه را به صورت رايگان ارائه مي دهم ، حداقل حداقل برخي از آنها بايد باشد براي توسعه پايتخت در نظر گرفته شده است! انشاالله همانطور كه گفتم بيشتر عمرم را در شهر تهران و حساسيت آن گذراندم

من مشغول نحوه برنامه هاي مديريت شهري و بحران آن و كشور بوده ام.

1. بايد اذعان كرد كه تهران يك بيمار فوري است

2. تهران بسيار بزرگتر از حد لازم شده است و تحت هيچ شرايطي امكان مديريت آن وجود ندارد

3. مديريت تهران آن را توسعه نمي دهد ، اما دارد آن را كاهش مي دهد

4 زيرساخت هاي تهران فقط براي حفظ وضعيت موجود كار مي كنند و با يك اتفاق ساده مي توانند به يك فاجعه تبديل شوند.

5 مسئول نظم و انضباط فعلي در شهر است

و … آيا شهرداري هاي مناطق خودشان هستند ،

6 شفافيت در شهرداريها عملاً صفر است

7 دادن انفرادي حرف اول شهرداري ها در مديريت منطقه است ،

8 مهمترين و اساسي ترين تهديد تهران ، زلزله است كه امكان تخريب كامل شهر را دارد ، مديريت زلزله در تهران عملكرد آن را مردود مي دانند.

9 مديريت بحران حوادث در صورت مراجعه عملاً تعريف نشده و بي تأثير است ،

10 سيستم امنيتي تهران مانند ايستگاه هاي آتش نشاني ، كلانتري ها ، پايگاه هاي عمومي و … بسيار كم هستند و ظرفيت لازم براي حداقل عملكرد را ندارند.

11 بيمارستان تهران بيشترين خطر را دارند و بيش از حد لازم در تهران متمركز هستند.

12- هيچ برنامه اي كوتاه مدت ، ميان مدت يا بلند مدت براي شهر تهران از نظر مديريت شهري و از نظر تصادفات وجود ندارد.

13 محل آموزش مستقيم و غيرمستقيم در مورد مسائل اجتماعي ، فرهنگي ، ورزشي ، اخلاقي ، رفتاري و …. كاملاً خالي است.

14 آموزش تخصصي و عمومي در مورد كليه مسائل مديريت شهري و همچنين تصادفات كاملاً بي معني است.

15 معماري شهر مخدوش است و نماها كمتر فاجعه بار نيستند ،

16 رده بالا ، متوسط ​​و كوتاه بايد بر اساس منطقه بندي باشد نه در هر منطقه! در زمان زلزله ، وضعيت فعلي فاجعه بار خواهد بود ،

11 دانشگاه و مراكز آموزش عالي بايد در يك برنامه كوتاه مدت ، حتي ميان مدت تهران را ترك كنند.

18 نقشه آسيب شهري؛ زلزله ، اجتماعي ، … بايد تهيه شود و برنامه مديريت آنها تهيه شود ،

19 حجم ورودي ماشين (ماشين ، موتور …) بايد به طور جدي مديريت شود ، به عبارت ديگر ، ما بايد به سمت ورودي صفر حركت كنيم ،

20 خط راه آهن بايد يك مزيت در نظر گرفته شود ، ترجيحاً در خشكي براي كاهش هزينه ها ، البته با گسترش مترو.

21. تردد وسايل نقليه با نظارت جدي بر آلودگي آنها ،

22 حذف كوتاه مدت صنايع و واحدهاي آلاينده و شيميايي از شهر در شعاع صد كيلومتري شرق ،

23 از مديريت ريسك و صنايع خطرناك تهران استفاده كنيد ،

24. تبديل پادگان به مراكز تفريحي و تسهيل دوگانه ،

25 بررسي ايجاد سيستم تغيير جريان هوا از كوههاي شمال تهران !!!

26. انتقال تدريجي كارخانه ها از غرب تهران به جنوب غربي به دليل جريان شفافتر بادهاي تهران

27 كاهش تدريجي مناطق شهرداري به 7 منطقه و استفاده از ساختمانها و امكانات آنها براي خدمات بهداشتي و درآمد پايدار ،

28. ترك همه شهرهايي كه از تهران و اطراف آن دانش مي گويند و جمع نكردن آنها در منطقه حفاظت شده!

29 ايجاد دو حلقه در اطراف تهران ،

30 ايجاد فضاي سبز عمودي در سراسر شهر ،

31. تبديل ساختارهاي به اصطلاح مصرف شده به مكانهاي امن قديمي (برخلاف تصور فعلي) براي جذب گردشگر ،

32. تغيير كامل مديران فعلي شهر براي تزريق ايده هاي جديد ،

٣٣ ، پروژه ها توسط بسياري از ترسوها با هزينه بالا جمع آوري مي شوند ، هزينه ها را بررسي مي كنند ، من معتقدم با نيمي از قيمت هاي فعلي مي توان آثار را جمع آوري كرد !!!!

34. ايجاد يك شبكه تلويزيوني مستقل براي اطلاعات و آموزش شهري در تهران ،

35. احترام به تاريخ و هويت شهر قديم تهران! تكرار مي كنم كه “مديريت تهران پيشرفت آن نيست ، بلكه كاهش آن است”.
36. نماي ساختمان ها بايد سبك شود ، در غير اين صورت دروازه هاي آينده خواهند بود
37. برنامه ريزي كامل براي مشكلات اجتماعي شهر ، كه شهر را به روشي بسيار خطرناك متحول مي كند

38. بازسازي كليه اماكن تاريخي شهر

39. ايجاد يك سري پياده روهاي پيوسته و مستمر با حداقل ارتفاع و ارتفاع در امتداد جاده هاي تهران و تبديل برخي از جاده ها به مسير دوچرخه سواري و ثابت سازي دامنه ها به حداقل

40. تنظيم ترافيك موتور ، هر يك معادل يك اتومبيل ، در غير اين صورت خسارات جاني و مالي در شهر به زودي افزايش مي يابد!

البته نكات ديگري نيز وجود دارد كه انشاالله در صورت لزوم ذكر مي كنم.

* استاد نمونه كشور در مهندسي سازه ، مديريت زلزله و بحران و بنيانگذار مقاومت و مديريت بحران در ايران

منبع: خبرگذاري ايواره
٤٠ توصيه به شهردار آينده تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.