در اين مقاله در خصوص CRM در هتل داري و قابليت هاي آن براي مكان هايي كه مسافر در آن ها ساكن مي شوند، توضيحات لازم داده خواهد شد. بنابراين اگر قصد داريد در خصوص كاربرد نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري در هتل ها اطلاعات لازم را كسب نماييد اين مطلب را تا انتها …
CRM در هتل داري https://d77.ir/crm-در-هتل-داري/ دنياي 77 Sun, 03 Oct 2021 19:11:00 0000 عمومي https://d77.ir/?p=5929 در اين مقاله در خصوص CRM در هتل داري و قابليت هاي آن براي مكان هايي كه مسافر در آن ها ساكن مي شوند، توضيحات لازم داده خواهد شد. بنابراين اگر قصد داريد در خصوص كاربرد نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري در هتل ها اطلاعات لازم را كسب نماييد اين مطلب را تا انتها …
در اين مقاله در خصوص CRM در هتل داري و قابليت هاي آن براي مكان هايي كه مسافر در آن ها ساكن مي شوند، توضيحات لازم داده خواهد شد. بنابراين اگر قصد داريد در خصوص كاربرد نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري در هتل ها اطلاعات لازم را كسب نماييد اين مطلب را تا انتها مطالعه نماييد. همچنين در پايان اين مطلب يكي از بهترين نرم افزارهاي CRM را براي مديريت هتل به شما معرفي خواهيم كرد.
نرم افزار CRM يكي از پيشرفته ترين ابزارهاي موجود در جهت مديريت ارتباط با مشتريان براي توسعه سيستم هاي مديريتي، افزايش فروش و رضايت مشتريان و علاوه بر آن گسترش فرهنگ مشتري مداري و توليد در فضايي با امنيت بالا در جهت نگهداري و استفاده از اطلاعات مي باشد. در دنياي امروزي مديريت ارتباط با مشتري در صنعت هتل داري ايران يك فرآيند بسيار ضروري براي كسب و كارهاي مرتبط حساب مي شود به دليل افزايش رقابت بين بين هتل ها استفاده از اين نرم افزار به صورت چشمگيري ارتقا پيدا كرده است به طوري كه هتل ها براي ايجاد تفاوت و متمايز بودن از استراتژيهاي ويژه اي استفاده مي كنند.
نياز هتل ها و كاربرد CRM
هتل ها بايد اين توانايي را داشته باشند تا رفتارها، سلايق و انتظارات مشتريان را به صورت دقيق تشخيص داده تا بتوانند بهترين خدمات را به بهترين شكل ارائه دهند ايجاد ارزش و در نهايت وفادارسازي و تعهد مشتريان هدف اصلي ارائه خدمات مي باشد به معناي ديگر هتل ها بايد تجربه اي متفاوت تر از رقباي خود در ارتباط با مشتريان داشته باشند تا در زمان طولاني موفقيت خود را تضمين كنند. در حقيقت اين هدفي است كه با استفاده از مديريت ارتباط با مشتري در هتل داري ايجاد خواهد شد.
براي استفاده از CRM در هتل داري و ارتباط با مشتريان از روش و ابزار هاي زير استفاده مي كنيم در بهترين بودن CRMبراي شركت هاي هتل داري بحثي نخواهد بود زيرا با ارتباط مستقيم و غيرمستقيم ميتوان رضايت مسافران را به دست آورد و آن ها را به مشتريان وفادار تبديل كرد اين نرم افزار در زمينههاي تبليغات، ارتباط با مشتري، ارائه خدمات ارسال، پيامهاي انبوه و پيش زمينه هاي متنوع، بهبود خدمات و سرويس ها و در نهايت مديريت ارتباط با مشتري و ارائه خدمات فعاليت مي كند.
پياده سازي مديريت ارتباط با مشتري در هتل داري
يكي از عوامل توسعه صنعت گردشگري زمينه سازي رضايت گردشگران مي باشد. صنعت هتل داري از جمله مهمترين پيش نياز هاي اين موفقيت مي باشد كه براي رسيدن به آن بايد از فناوري هاي جديد از جمله مديريت ارتباط با مشتري استفاده كرد. CRM ازجمله فناوري هايي مي باشد كه در حيطه حفظ مشتريان و ارتقاء آن ها به مشتريان وفادار نقش مهمي اجرا ميكنند.
در جهت پياده سازي هر فرآيند بدون در نظر گرفتن عوامل موثر و پيش زمينه ها به احتمال زياد باشگاه با شكست مواجه ميشويم پس بايد عوامل مهم و پيش زمينه هاي پياده سازي CRMرا شناسايي و اعمال كنيد. علاوه بر آن پس از بررسي اطلاعات بخش هاي ضعيف را بهبود ببخشيد:
شناسايي مشكلات و ايجاد تغييرات در چرخه روند يك مشتري
جمع آوري داده ها و بررسي آن ها و در نهايت استفاده در جهت يك برنامه ريزي صحيح در هتل
استفاده از وب سايتها، كانالهاي ارتباطي و فناوري هاي نوين
در نهايت و به صورت كلي با توجه به بررسيهاي انجام شده مي توان گفت صنعت هتل داري با ارتقا و انجام تمهيداتي اين توانايي را خواهد داشت تا مديريت ارتباط با مشتري را به بهترين شكل اجرا كند.
نرم افزارCRM هتل داري
نرم افزار CRM با استفاده از پيش زمينه هاي تخصصي و ابزارهاي مرتبط مي تواند به عنوان مطلوب ترين برنامه در جهت شناسايي فرصت هاي فروش و ارتقاء مشتريان مي باشد كه در اين دوره با افزايش درخواست ها در هتل ها و بخش هاي مرتبط مورد استفاده قرار مي گيرد.CRM نرمافزاري بر پايه وب و داشتن امنيت بالا مي باشد كه مي توان در هر زمان و هر محيطي اين توانايي را داشته باشيم تا به سادگي براي كارشناسان و كاربران قابل دسترسي باشد اين برنامه داراي روش ها و امكانات خاصي براي ارتقاء كيفيت خدمات براي مشتريان مي باشد كه مي توان به مواردي از آن اشاره كرد:
- طبقه بندي مشتريان بر اساس نيازهاي آنها : با گسترش و پيشرفت افراد زيادي مخصوصاً در روز هاي تعطيل به هتل ها مراجعه مي كنند اين حجم از مراجعه علاوه بر افزايش ميزان سود براي مديران مشكلاتي را به دنبال دارد براي يك مديريت صحيح بايد با سلايق و انتظارات مشتريان گوناگون آشنا شويد تا بر اساس اولويت هاي مد نظر آنها، يك برنامه ريزي صحيح و هوشمندانه داشته باشيد. از نكات مهم ديگر اين خواهد بود كه تمام مراجعه كنندگان از يك نوع و يك قشر نيستند پس بايد با طبقه بندي مشتريان و در نظر گرفتن فاكتورهاي ويژه در ارائه خدمات ميزان رضايت هر كس را به دست بياوريد.
استفاده از سيستم CRM به صورت منظم اين امكان را براي سرپرستان هتل فراهم مي كند تا علاوه بر طبقه بندي مشتريان در انواع مختلف رضايتمندي آنها را به صورت شخصي سازي شده و متناسب با ترجيحات او از طريق سرويس دهي مناسب ايجاد كنيد علاوه بر اين مي توانيد با توجه به وضعيت مالي هر مشتري، پيشنهاداتي ليست شده متناسب با او ارائه كنيد و با ايجاد صفحات شخصي براي مشتريان سلايق و علايق و همچنين تجربه آنها را به صورت دقيق ثبت كنيد و در نهايت با توجه به اين داده ها به صورت شخصي بررسي و اقدامات لازم را انجام دهيد.
- افزايش رضايتمندي مسافران و ارتقاء آنها به مشتريان وفادار: طبق سخنان گفته شده شيوه برخورد با هر مشتري و توجه به انتظارات آن مزاياي مطلوبي براي مديران هتل به دنبال دارد طبق تحقيقات انجام شده جذب مشتريان جديد بسيار امري دشوار خواهد بود اما حفظ و نگهداري مشتريان فعلي را مي توان جايگزين اين كار دشوار كرد پس بهتر است رفتاري با مراجعه كنندگان هتل داشته باشيم كه آنها را نسبت به ما متعهد كرده وبه مشتريان وفادار تبديل شوند در اين امر با كمترين هزينه سرمايه بيشتري به هتل بازمي گردد.
- ارائه گزارشات كلي نسبت به عملكرد: از ديگر كاربردهاي بخش CRM تهيه گزارشات مي باشد توليد گزارش هاي متنوع از عملكرد هر يك از كاركنان در قسمتهاي پذيرش، رزرو و همچنين ساير قسمت ها بسيار در موفقيت شما موثر خواهد بود زيرا تهيه گزارشات به صورت مقايسه اي از مجموعه هاي تبليغاتي و فرصت هاي فروش ميتواند يك ديد كلي نسبت به اوضاع هتل نشان دهد تا بتوانيد از اين روش هاي بهتر و تصميمات مناسب تري استفاده كنيد.
پس به طور كلي مي توان گفت نرم افزار سي آر ام توانايي اين را خواهد داشت تا نظارت كلي بر عملكرد سازمان و هر كدام از كاركنان داشته باشد علاوه بر اين با انواع گزارش ها از تمام بخش ها و فرايندهاي رفاهي، خدماتي، توانايي آناليز و تجزيه در اختيار مديران قرار مي گيرد تا در صورت نياز در جهت بهبود و در سريعترين و بهترين شكل ممكن انجام شود.
بهترين نرم افزار CRM براي مديريت هتل
يكي از بهترين نرم افزارهاي CRM ايراني براي مديريت هتل نرم افزار CRM ركاما مي باشد كه براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد به سايت ركاما مراجعه نماييد. همچنين مشاورين ركاما شمارا براي انتخاب بهترين ماژول ها در نرم افزار CRM براي هتل داري راهنمايي خواهند كرد.