پنجشنبه ۳۱ خرداد ۰۳

افزايش رضايت مشتري

اطلاعات جامع و تخصصي در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه را در اينجا جستجو نماييد

افزايش رضايت مشتري

۷ بازديد

اگر به دنبال افزايش رضايت مشتري هاي خود مي باشيد، اين مطلب كمك زيادي به شما خواهد كرد. چرا كه در اين مقاله قصد داريم راهكارهاي كاربردي و عملي را براي افزايش رضايت مشتريان خود بيان كنيم. همچنين در انتهاي اين مطلب شما را با يكي از بهترين ابزارها براي افزايش رضايت مشتريان آشنا خواهيم …

منبع: خبرگذاري ايواره
افزايش رضايت مشتري

افزايش رضايت مشتري https://evarah.ir/2021/10/افزايش-رضايت-مشتري/ خبرگذاري ايواره Sun, 03 Oct 2021 19:31:50 0000 عمومي https://evarah.ir/?p=6906

اگر به دنبال افزايش رضايت مشتري هاي خود مي باشيد، اين مطلب كمك زيادي به شما خواهد كرد. چرا كه در اين مقاله قصد داريم راهكارهاي كاربردي و عملي را براي افزايش رضايت مشتريان خود بيان كنيم. همچنين در انتهاي اين مطلب شما را با يكي از بهترين ابزارها براي افزايش رضايت مشتريان آشنا خواهيم …

منبع: خبرگذاري ايواره
افزايش رضايت مشتري

اگر به دنبال افزايش رضايت مشتري هاي خود مي باشيد، اين مطلب كمك زيادي به شما خواهد كرد. چرا كه در اين مقاله قصد داريم راهكارهاي كاربردي و عملي را براي افزايش رضايت مشتريان خود بيان كنيم. همچنين در انتهاي اين مطلب شما را با يكي از بهترين ابزارها براي افزايش رضايت مشتريان آشنا خواهيم كرد. پس تا انتها همراه ما باشيد.

در دنياي امروزي تبديل بازارهاي انحصاري به بازارهاي رقابتي به صورت گسترده مشاهده مي شود در اين شرايط مي ‌توانيم از تعدادي از اصول اوليه كه اهميت زيادي دارد در جهت جذب مشتري استفاده كنيم. سرمايه گذاران  كسب و كار ها  در دنياي رقابتي ايجاد شده براي افزايش رضايتمندي مشتريان هزينه هاي زيادي را پرداخت كرده‌ اند و با توجه به هزينه هاي انجام شده و فعاليت هاي زمان بر در جذب مشتريان جديد در پي كسب رضايت آنها و وفادارسازي مشتريان فعلي مي باشند، پس مي توان از موفقيت ها در يك كسب و كار، به خشنودي  و جلب رضايت مشتريان اشاره كرد. با اين كار مي ‌توان گفت اصلي ترين بخش هر كسب و كار مشتريان مي باشند.

موفقيت در كسب و كار با افزايش رضايت مشتريان

اگر مي خواهيد در كسب و كارتان موفق شويد تنها نبايد به سود و درآمد حاصل از فروش محصولات خود فكر كنيد و رضايت مشتريان را نسبت به اين موضوع ارجحيت دهيد. هنگامي كه فرايندهاي مهم  اجرا و در جهت بهتر شدن فعاليت ها و فروش محصولات تغيير ايجاد شود، تلاش خود را براي روش اطمينان بخش كرده تا رضايتمندي مشتريان را بدست آوريد.

تحقيقات انجام شده نشان مي دهد براي رضايت مشتريان و برقراري ارتباط با آنها مهارت هاي خاص و  تلاش هاي زيادي نياز است. رضايت و يا نارضايتي مشتريان به صورت كاملاً مستقيم در توسعه و سودآوري كسب و كار شما تاثير دارد و زماني كه شما بخواهيد رضايت واقعي مشتريان را كسب كنيد بايد نسبت به ذهن مشتريان يك قدم پيش روي كنيد. براي اين كار نياز به خلاقيت و نوآوري خواهيد داشت.

اهميت رضايت مشتريان

به دست آوردن رضايت مشتريان باعث مي شود كه وجه آن كسب و كار به سرعت نسبت به ساير رقبا  جلب  شود و در نهايت مشتريان براي خريدهاي بعدي شما را در ذهن داشته باشند و مراجعه دوباره صورت بگيرد. اين كار سبب تعهد و حس وفاداري در مشتريان مي‌شود و مشتريان در گذر زمان نياز هاي خود را از جانب شما تأمين مي كنند پس اين روند سبب افزايش فروش و درآمد خواهد شد. براي ايجاد رضايت مشتريان راهكارهايي وجود دارد كه مي توان در كسب و كار و فروش حرفه‌اي از آن استفاده كرد.

  • افزايش علاقه كاركنان در شركت

كاركنان بايد نسبت به حيطه كاري خود علاقه مند باشند تا بتوانند در به دست آوردن رضايت مشتريان موثر باشد. براي كسب رضايت كاركنان، مديريت بايد مجموعه‌اي از اقدامات را انجام دهد زيرا رضايت مشتريان در گروي رضايت كاركنان خواهد بود. با كسب رضايت از كاركنان خود علاقه و ميزان تلاش آنها به صورت روزافزون افزايش مي يابد.

قطعاً تشكر و قدرداني از كاركنان سبب خواهد شد تا رويكرد مثبتي به صاحب شركت و موفقيت كسب و كار ايجاد شود. در دنياي امروزي فقط با فروش محصولات و ارائه خدمات با كيفيت رضايت مشتريان به دست نمي آيد و شما بايد برخوردي صحيح و محترمانه داشته باشيد تا به خريدهاي بعدي تشويق شوند.

در كشورهاي پيشرفته از برنامه هاي مهم بازاريابي، ارتباط كارمندان با مشتري مي باشد در اين راه هزينه هاي زيادي در جهت وفاداري و جلب مشتريان جديد صرف مي شود. مديريت، تا حد مجاز آزادي عمل و اختيار به كاركنان مي دهد تا كاركنان با رضايت دروني سبب راندمان كاري بيشتر مي شوند. اگر اجازه دهيد كاركنان با خلاقيت و روش هاي خود فعاليت كنند در نهايت علاقه آنها نسبت به انجام صحيح وظايف شان را ارتقا داده ايد. يكي از كاربردي ترين روش ها براي مديريت وظايف كاركنان استفاده از نرم افزار مديريت وظايف سازمان مي باشد.

  • افزايش سرعت در ارائه خدمات

مشتريان جذب شركت هايي مي شوند كه براي مصرف محصولات و ارائه خدمات بتواند در كمترين زمان بهترين خدمات را ارائه دهد، پس بايد زمان را ارزشمند بدانيد و از كارهاي بيهوده و تشريفات اضافي دوري كنيد. براي خدمات رساني تلاش كنيد تا با سرعت بيشتر و به صورت ساده تري كارها پيش برود يكي از راهكارهاي موجود براي افزايش موفقيت در كسب و كار اين استراتژي مي باشد. براي اين كار مي توانيد به صورت صميمي با مشتريان ارتباط برقرار كنيد تا ميزان و اولويت بندي نيازهاي آنها را آگاه شويد و بتوانيد به بهترين شكل فعاليت كنيد.

در اين كار مي توانيد از ايميل ها و تماس‌هاي تلفني و ساير موارد موجود در جهت پاسخگويي سريع استفاده كنيد اگر مشتري نسبت به خدمات رساني شما و ارائه كارمندان راضي نباشد و احساس كند وقت خود را تلف كرده است ديگر به شما مراجعه نخواهد كرد پس در رعايت ادب و سرعت در كسب و كار بسيار محتاط كنيد.

  • متنوع سازي محصولات

ايجاد تمايز در محصولات نسبت به ساير رقبا در به دست آوردن موفقيت و سودآوري بيشتر بسيار موثر مي باشد پس از شناسايي نياز مشتريان بايد با توجه به آنها محصولات و خدمات خود را طراحي كنيد به شكلي كه براي آن ها رضايت بخش باشد زماني مي‌توانيد يك مشتري را به صورت دائمي و وفادار داشته باشيد كه در ارائه محصولات با توجه به نظر مشتري موفق شويد براي اين كار نياز به تحقيق و زمان زيادي در جهت برآورده كردن انتظارات مشتريان نياز داريد و بايد از انجام آن و ايجاد موفقيت مطمئن شويد.

  • مشتري مداري

توجه به نيازهاي مشتريان در واقع نشان‌ دهنده ميزان اهميت شركت به سلايق مشتريان مي باشد طبق بررسي هاي انجام شده اين مطلب نشان مي‌دهد كسب و كارهايي كه با توجه به انتظارات مشتريان فعاليت دارند به ميزان بسيار زيادي نسبت به بقيه در ايجاد اعتماد بين شركت و مشتريان موفق تر هستند.

اگر در روند كاري خود به نيازهاي مشتريان اهميت دهيد و آن را جزء اولويت بندي برنامه كاري خود بدانيد مشتريان با علاقه بيشتري به سمت شما آمده و اعتماد مي‌كنند و قطعاً اين كار در روند سودآوري بيشتر تاثير مي گذارد. براي اينكه مشتريان بررسي دقيق در مورد محصولات داشته باشند بايد با شفافيت كامل محصولات و خدمات را ارائه كنيد و به آنها در جهت يك انتخاب صحيح كمك كرده و از فروش اجباري جداً خودداري كنيد زيرا اين كار يك روند منفي در ايجاد تعامل با مشتري خواهد بود و سبب جلوگيري از اعتماد مشتريان مي باشد.

  • تصحيح مشكلات و رفع آن

از جمله ساده ترين روش براي جذب مشتريان رفع مشكلات و نواقص محصولات مي باشد . بايد اين توانايي را داشته باشيد تا با توجه به بررسي‌هاي لازم، نارضايتي مشتريان را برطرف كنيد بسيار دقت كنيد و از روش هايي در جهت برتري محصولات و ارائه خدمات شركت خود نسبت به رقبا پيدا كنيد. بايد انتقاد پذير باشيد اكثر مديران نسبت به اشكالات ايجاد شده در كسب و كار خود شانه خالي كرده و تعصب هاي  بي جا نشان مي‌دهند.

 اين كار بيشتر از همه به ضرر خودشان و شركت مي باشد. براي داشتن يك روند مثبت بايد انتقاد پذيري بالا داشته باشيد اين كار سبب رضايت بهتر مشتريان و سودآوري بالا در شركت خواهد شد با استفاده از يك نرم افزار ميتوانيد  انتقادات مشتريان را ثبت كرده و در پي به دست آوردن رضايت مشتريان روش هاي لازم را انجام دهيد شما بايد به صورتي رفتار كنيد تا تهديد مشتريان از بين رفته و به جاي آن اعتماد آنها را بدست آوريد.

استفاده از نرم افزار CRM براي افزايش رضايت مشتريان

براي آنكه بتوانيد رضايت مشتريان خود را راه هايي كه بيان شد افزايش دهيد، بهتر است از يك نرم افزار CRM و يا همان نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان استفاده كنيد. نرم افزار CRM علاوه بر مديريت ارتباط با مشتريان، امكانات گسترده اي را در اختيار صاحبان كسب و كارها قرار مي دهد تا بتوانند تجارت خود را به درستي مديريت كنند.

يكي از بهترين نرم افزارهاي شناخته شده CRM در ايران نرم افزار CRM ركاما مي باشد. با استفاده از اين نرم افزار، صاحبان كسب و كار ديگر به هيچ نرم افزار مديريتي نياز نخواهند داشت. همچنين مي توانند با كمك آن شاهد روز افزون رشد تجارت خود باشند. براي مشاهده كامل امكانات اين نرم افزار مي توانيد با جست و جوي عبارت ركاما به سايت اين مجموعه رفته و نيازهاي خود را با مشاورين ان در ميان بگذاريد.

منبع: خبرگذاري ايواره
افزايش رضايت مشتري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.